تبلیغات
چاوشی موزیک - ۷ دلیل عالی برای توجه به کارمندان

۷ دلیل عالی برای توجه به کارمندان

سه شنبه 6 تیر 1396 09:17 ب.ظ

 

۷ دلیل عالی برای توجه به کارمندان • نشر آثار

  • ۷ دلیل عالی برای توجه به کارمندان • نشر آثار

    شرکت‌ها با رسیدگی و توجه به کارمندانشان، پیش‌زمینه‌ی رسیدن به اهداف اولیه‌ی خود یعنی سودآوری و جذب مشتریان بیشتر را فراهم می‌کنند.

    شرکت‌ها و مدیرعاملان آن‌ها، همیشه مدعی هستند که کارمندانشان حیاتی‌ترین و باارزش‌ترین منابع تولیدی آن‌ها هستند. اما حقیقت این اســت که وقتی نگاه می‌کنیم که همین مدیران، ‌چطور این کارمندان «ارزشمند» را مدیریت می‌کنند، دقیقاً تصــویر این ادعا را شاهد هستیم. بسیاری از شرکت‌ها، تنها خدماتی که به کارمندانشان ارائه می‌کنند همان حقوق و دستمزدی اســت که در قرارداد قیدشده اســت. چراکه برای آن‌ها اولین اولویت سودآوری اســت، پس‌ازآن مشتریانشان بالاترین جایگاه را دارند و در آخر، کارمندانشان. حتی در آمریکا هم ســال‌ها اســت که توجه شرکت‌ها و سازمان‌ها به کارمندان، در سطح ۳۰ نسبت ثابت باقی‌مانده اســت.

    در این مقاله هفت مزیت رسیدگی و توجه به مشارکت کارمندان را شرح می‌دهیم تا متوجه شوید چرا این موضوع، هم به نفع شرکت و اســت و هم به نفع مشتریان:

    حفظ و نگهداری عوامل شرکت

    طبق مطالعات مرکز مشاوره مدیریتی Hay Group، کارمندانی که با کار خود احساس نزدیکی بیشتری دارند، ۸۷ نسبت بیشتر به شرکتشان متعهد هستند و کمتر پیش می‌آید که شرکت خود را در میانه‌ی راه رها کنند. تغییر و تعویض کارمندان نه‌تنها اثر مخربی بر کسب‌وکار شما دارد، بلکه هزینه‌های زیادی را بابت اســتخدام  و آموزش کارمندان جدید به شما تحمیل می‌کند. بعلاوه باید هزینه‌ی فرصت زمانی که طول می‌کشد تا جای خالی یک کارمند توسط نیروهای جدید پر شود را در نظر گرفـــــت. همه‌ی این دردسرات باعث می‌شوند شرکت شما در طول یک ســال بین ۱۶ تا ۲۱۳ نسبت (بسته به نقش هر کارمند در شرکت) متضرر شود.

    بهره‌وری بیشتر

    کارمندانی که روحیه‌ی خوبی دارند، قدرت تولیدی بیشتری هم دارند و کارمندانی که خود را موردتوجه شرکت می‌بینند در این گروه قرار می‌گیرند. این کارمندان وقتی در محیط کار مشغول به کارند، خودشان را با شرکت یکی می‌بینند و به همین دلیل سخت‌تر کار می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که کارایی این کارمندان ۲۱ نسبت بیشتر از کارمندانی اســت که هیچ رابطه‌ای با کار خود برقرار نمی‌کنند.

    سوددهی بیشتر

    مطالعات سازمان تخصصی منابع انسانی Towers Perrin در ســال ۲۰۰۸ نشان داد که شرکت‌هایی که به کارمندانشان بیشتر رسیدگی  می‌کردند، در طول یک دوره‌ی ۱۲ ماهه ۱۰ نسبت افزایش در درآمد جاری خود را شاهد بودند و برتصــویر آن، شرکت‌هایی که با کارمندانی غیر متعهد به فعالیت خود ادامه می‌دادند، ۳۳ نسبت کاهش درآمد عملیاتی داشتند. یعنی تفاوت سودآوری کسب‌وکارهایی که کارمندان پر اشتیاقی دارند با کسب‌وکارهایی که کارمندانشان خود را با شغلشان مرتبط نمی‌بینند بیش از ۵۱ نسبت اســت.

    f00f2d7f e1a3 4529 ba24 7cdd84cde089 ۷ دلیل عالی برای توجه به کارمندان

    بهبود شهرت و اعتبار شرکت

    کارمندان شما سفیران و نمایندگان شرکت شما هستند و آنچه به زبان می‌آورند، شهرت و اعتبار کسب‌وکار شما را به‌طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. کارمندان خوشحال و خشنود از شرکت شما به‌خوبی یاد می‌کنند و اعتبار و جذابیت شرکت شما را در نظر کارمندان بالقوه‌ی دیگر و مشتریان احتمالی شما بالا می‌برند.

    افزایش رضایتمندی مشتریان

    ریچارد برانسون گفته اســت: «حیاتی‌ترین اولویت ما نه مشتریان، بلکه کارمندانمان هستند. اگر به کارمندانتان رسیدگی کنید، آن‌ها هم تلاش می‌کنند بهترین خدمت را به مشتریان ارائه دهند.» تحقیقات موسسه نوآوری و تحقیقات خدمات مشتری Temkin در ســال ۲۰۱۶ نشان داد که بهترین شرکت‌ها در بخش خدمات مشتریان، آن‌هایی بودند که با کارمندانشان تعامل بهتری داشتند و آن‌ها را به کارشان دلگرم نگه می‌داشتند.          

    اگر شما هم می‌خواهید مشتریانِ راضی و خشنودی داشته باشید، باید کاری کنید که کارمندانتان مجذوب کارشان باشند و از توجه شما احساس رضایت کنند.

    روزهای غیبت کمتر

    کارمندانی که از محیط کاری خود رضایت دارند، روزهای کمتری غیبت می‌کنند. غیبت کارمندان به بهانه‌ی بیماری یا دردسرات شخصی، عملیات کاری را مختل می‌کند و مسئولیت بیشتری را به سایر کارمندان تحمیل می‌کند. در آمریکا غیبت کارمندان برای شرکت‌ها  ۲۲۸.۵ میلیون دلار هزینه دارد. هرچه کارمندان راضی‌تر و متعهدتر باشند، به همان نسبت هم هزینه‌های جاری شرکت کاهش می‌یابند.      

    اســترس کمتر

    بین خشنودی و تسکین اســترس، رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد. تیم‌های خشنود نه‌تنها کاراتر هستند، بلکه اســترس کمتری دارند و به دیگر تیم‌ها و سایر کارمندان هم اســترس کمتری وارد می‌کنند. این سناریویی اســت که به ایجاد یک فضا و محیط کاری بسیار ســالم‌تر کمک می‌کند.

    جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت توما
    مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی

    نوشته ۷ دلیل عالی برای توجه به کارمندان اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.


برچسب ها: ۷ ، دلیل ، عالی ، برای ، توجه ، به ، کارمندان ،